4+1 eszköz, amelyek segítségével tökéletesen tudod mérni az online eredményeid

Félegyházi Zsolt

Félegyházi Zsolt

Nem kérdés, hogy az eredmények mérése manapság már minden kisebb vállalkozás számára is nélkülözhetetlen feladat, amennyiben rendelkezik és kommunikál bármilyen online platformon. 

Azonban sok esetben azt tapasztaljuk, hogy egyáltalán nincs vagy rosszul vannak ezek a mérések beállítva vagy egész egyszerűen nem a megfelelő eszközöket használják az adatok gyűjtése során a vállalkozók.

Kétségtelen pedig, hogy számottevő időt, energiát, bosszadalmas percet és nem végső soron pénzt tudunk spórolni, amennyiben a megfelelő rendszerekkel és mérési stratégiával rendelkezünk. 

Amennyiben még nálad is gyerekcipőben jár az adatgyűjtés, illetve a kampányok mérése, akkor ez a cikk neked szól!

A következőkben megmutatunk 4+1 olyan eszközt, melyet mi napi rendszerességgel használunk, hogy ügyfeleinknek a lehető legtöbb hasznos adatot tudjuk kinyerni együttműködésünk során!

Amennyiben szeretnéd részletesebben is megismerni ezeket a szoftvereket, illetve a megfelelő alapbeállításokat, akkor vess egy pillantást a kezdő adatmérés kurzusunkra:  KATTINTS IDE 

És most nézzük az általunk vélt leghasznosabb szoftvereket: 

  1. Google Search Console 

Ha organikus keresések méréséről van szó a Google Search Console lesz, amelyre mindig nyugodt szívvel tudunk támaszkodni.

Számos hasznos funkciók közül az egyik legfontosabb a weboldalunk teljesítményének mérése egy-egy kulcsszó esetében. Itt részletes elemzést kapunk, hogy oldalunk hányadik helyen jelenik meg a Google találati listáján az adott kifejezésre.

Lehetőségünk nyílik és szükséges is ezt a listát bizonyos időközönként exportálni, mely során még több hasznos információ kerül a birtokunkba. 

Ennek köszönhetően pontosan tudni fogjuk, hogy milyen kulcsszavakat kell majd előtérbe helyeznünk tartalmaink írása közben, hogy még jobb pozicíót foglaljunk el az adott kulcsszóra!

Amennyiben még nem rendelkezel ezzel a platformmal, itt pár kattintás után máris egy díjmentes fiók boldog tulajdonosa lehetsz: https://search.google.com/search-console/about

+1 Tipp: Ha rendelkezel már Google Analytics fiókkal, akkor mindenképpen tanácsos a két eszközt összekötni. 

  1. Hőtérkép 

Együttműködéseink során a legtöbb esetben mindig összekötjük ügyfeleink weboldalát egy hőtérkép szoftverrel, melynek köszönhetően az oldalra látogató felhasználókról tudunk meg olyan információkat, amelyek döntő fontosságúak lehetnek. 

Ezeknek a szoftvereknek köszönhetően betekintést nyerünk, hogy a látogatók hogyan navigálnak a weboldalon, hol állnak meg az egyes értékesítési folyamatokban, meddig görgetnek le a weboldalunkon vagy hol akadnak megoldást követelő problémákba.

Erre a feladatra a Hotjar vagy a Plerdy szoftvereket szoktuk alkalmazni és javasolni. Mindkét szoftver alapfunkciói díjmentesen elérhetőek egy rövid regisztrálás után.

Google Tag Manager segítségével pedig könyedén el tudjuk helyezni, akár saját magunk is a mérésért felelős kódot a weboldalunkban.

  1. Google Analytics – GA4

Szerencsére már keveseknek kell bemutatni a mérések egyik, hanem a  legalapvetőbb szoftverét a Google Analytics-et. 

A legfontosabb és lényegesebb adatokat itt fogjuk megtalálni a vállalkozásunkkal és a célközönségünkkel kapcsolatban. 

Mindenki számára kötelező, hogy össze legyen kötve weboldala és a saját Analytics fiókja, enélkül lényeges mérési adatoktól fosztjuk meg magunkat és vállalkozásunkat.

Lehetőségünk nyílik megnézni látogatóink érdeklődési körét, demográfiai adatai, amelyek hatalmas segítséget nyújtanak a buyer persona kialakítása és a kommunikációnk megtervezése során.

Pár kattintás után megtalálhatjuk, hogy mely hirdetéseink teljesítettek a legjobban, mely platformról érkezett a legtöbb látogató és a legtöbb vásárlónk. 

Amennyiben még nem rendelkezel Analytics fiókon belül GA4 tulajdonnal, célszerű minél előbb bekötnöd a weboldaladba, ugyanis  2023.07.01-től már csak itt lesz lehetőséged a méréseidet nyomon követni. 

Itt találsz egy kis segítséget Julius Fedorovicius-tól az egyik legnépszerűbb Analytics szakértőtől a GA4 működéséről és kezdő lépéseiről. 

Google Analytics 4 Tutorial for Beginners (2022)

  1. UTM Paraméterezés 

Egyik legfontosabb lépés, amelyet még néhány ügynökség is hajlamos kihagyni az URL paraméterezés! Te ne ess ebbe a hibába!

Minden egyes hirdetésünket, posztunkat, tartalmunkat érdemes felparaméterezni, ennek köszönhetően a későbbiekben pontosan fogjuk tudni, az adatok vizsgálata közben, hogy éppen melyik tartalmunk, képünk, szövegünk hozta a legtöbb látogatót, vásárlót. 

De mit is jelent ez egész pontosan? Google Analyticsel könnyedén mérni tudunk minden forrást, amelyből ügyfél érkezett a weboldalunkra. De sajnos ezt egyes esetekben nem tudja a rendszer magától megkülönböztetni, hogy a tegnapi facebook posztnak vagy esetleg egy múlt heti konverziós kampány 4. számú videos hirdetésének köszönhetően érkezett meg hozzánk a várva várt ügyfél. Így nem is tudjuk, hogy melyik tartalmunkat kell ennél fogva dicséretben részesíteni. Ebben segít számunkra az UTM paraméterezés, amely során egy egyéni URL-el látunk egy minden olyan linket, amely az adott landing oldalunkra mutat, így már könnyen fogjuk látni, hogy melyik volt a nyertes tartalmunk! 

Amennyiben Google Ads-en hirdetünk és össze is kapcsoltuk az Analitycs fiókunkkal, akkor csak az automatikus paraméterezés beállítása szükséges, a többi platformon érdemes ezt saját kezűleg megtennünk.

Az  https://utmbuilder.net/ segítséget nyújt számodra, hogy elkészítsd saját paraméterezett URL-d, ezután már csak a hirdetéseknél kell elhelyezned.

+1 Looker Studio – Google Data Studio 

Amennyiben fontos számodra, hogy az adatokat ne csak mérni tud, de profin is tud őket vizuálisan prezentálni, akkor a Google Data Studio-t javasoljuk, amelyet most már Looker Studio névvel fogsz megtalálni.

Itt különböző már előre elkészített sablon prezentációkat találhatsz, amelyeknek köszönhetően gyorsan és látványosan tudsz adatokat prezentálni. 

Legyen szó Google Ads-ről Analyticsről, Youtube csatorna méréséről, pár kattintás és kész is a lenyűgöző minden fontosabb adatot magába foglaló prezentáció. 

De, ha ez kevés számunkra, akkor lehetőségünk van saját tábla létrehozására, ahol nulláról tudunk egészen elképesztő prezentációkat alkotni. 

Ha felkeltette az érdeklődésedet az analitika és szeretnéd kicsit jobban elsajátítani a mérések alapjait és megismerni ezeket a szoftvereket, akkor jelentkezz a kezdő analitikai képzésünkre ITT!

Oszd meg a cikket barátaiddal is!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jelentkezz díjmentes konultációra!

Írd meg nekünk, hogy miben lehetünk a segítségedre és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!